Manje obitelji putuje ljeti
Prema Advantage Travel Partnershipu, manje britanskih obitelji išlo je na ljetne odmore u Ujedinjeno Kraljevstvo usred strožih kućnih proračuna. Konzorcij putničkih agencija primijetio je da su mnogi prilagodili planove odmora zbog viših troškova hrane, goriva i režija. Kao rezultat toga, ovaj ljetni odmor 2025. bio je primjetno mirniji u odnosu na prethodne godine.
Kriza pogađa potrošnju obitelji
Sveukupno, inflacija i vrtoglavi troškovi života preoblikovali su obiteljske potrošačke navike. Prema podacima britanskog Ureda za nacionalnu statistiku, troškovi kućanstava porasli su za gotovo 7% ove godine.
Obitelji su se posebno suočile s teškim izborom između plaćanja osnovnih računa i izdvajanja novca za odmore. Stoga su mnogi potpuno napustili tradicionalna putovanja na odmor.
Izvješća potvrđuju pad
Značajno je da nedavna izvješća naglašavaju taj trend. Travel i Tour World primijetili su manje obitelji koje putuju na ljetne praznike diljem Ujedinjenog Kraljevstva. Zapravo, neki su odgodili putovanja do izvan sezone kako bi rastegnuli proračune.
Slično tome, Yahoo Finance istaknuo je obitelji koje biraju lokalne alternative umjesto duljih, skupljih odmora. Konkretno, statistike pokazuju da su obiteljske rezervacije pale za gotovo 20% u usporedbi s prosjekom prije pandemije, što naglašava financijski pritisak.
„Primjećujemo pad broja obitelji koje odlaze na odmor u vrhuncu ljetnog razdoblja“, podijelila je Julia Lo-Blue, glavna izvršna direktorica tvrtke Advantage Travel Partnership.
„Ove godine smo vidjeli blagi pad, a mislim da je dio toga zbog troškova života“, dodao je Lo-Blue. „To očito utječe na izvedivost putovanja u to vrijeme. Putuju u različito doba godine.“
„Obitelji razmatraju odlaze li na ljetne praznike ili zapravo sada razmišljaju o odlasku za Uskrs, za vrijeme polugodišta, u različito doba godine.“
Zašto je to važno
Pad ima šire implikacije. Lokalna gospodarstva u obalnim gradovima i ruralnim regijama uvelike se oslanjaju na posjete obitelji tijekom ljetnih mjeseci.
Međutim, smanjena potražnja ostavila je hotele, restorane i atrakcije s nižim prihodima. Stoga bi radna mjesta u turizmu mogla biti ugrožena ako se pad nastavi.
Obitelji se prilagođavaju krizi
Ipak, obitelji se prilagođavaju tim izazovima. Mnogi su odabrali kratke boravke u blizini kuće, dok su drugi odgodili putovanja do jeseni. U međuvremenu, putovanje izvan vršnih sati postalo je taktika uštede za roditelje.
Osim toga, neki su se prebacili na povoljnije kampiranje i jednodnevne izlete umjesto duljih odmora. Posljedično, britanske turističke agencije revidiraju pakete kako bi ostali atraktivni.
Širi globalni obrazac
Općenito, ovaj fenomen nije jedinstven samo za obitelji u Velikoj Britaniji. Diljem Europe rastući troškovi također su umanjili planove za odmor.
Na primjer, izvješća iz Njemačke otkrivaju da se odmori pretvaraju u luksuz dostupan samo bogatijim kućanstvima. Stoga turistički izazovi u Ujedinjenom Kraljevstvu odražavaju širi obrazac ekonomskog stresa koji mijenja ponašanje putnika diljem svijeta.
Izgledi i budući izgledi
Gledajući unaprijed, izgledi ostaju neizvjesni. Ako visoki troškovi života potraju, turistički sektor bi se sljedećeg ljeta mogao suočiti s dodatnim pritiskom. Ipak, operateri se nadaju da će prilagodbe cijena i posebne ponude potaknuti obitelji da se vrate.
Važno je napomenuti da bi eventualno smirivanje inflacije moglo oživjeti potražnju. Do tada se očekuje da će manje obitelji dati prioritet odmorima nad svakodnevnim preživljavanjem.
Fotografija Viktora Forgacsa na Unsplashu