Vozila za zelenija putovanja u UK
U nastojanju da poveća mogućnosti održivog putovanja, Ujedinjeno Kraljevstvo najavilo je nova pravila za vozačke dozvole. Konkretno, i turisti i stanovnici mogu početi voziti električna i vodikova vozila mase do 4250 kilograma.
Prije su vlasnici vozačke dozvole kategorije B mogli upravljati samo vozilima težine do 3500 kilograma. Međutim, vozila s posebnim značajkama pristupačnosti za putnike s invaliditetom obično teže do 5000 kilograma.
Službeno, ovaj potez omogućuje rad većem broju tvrtki za iznajmljivanje kombija i minibusa s nultom emisijom. Kao takvi, turisti koji posjećuju Ujedinjeno Kraljevstvo mogu uživati u većoj fleksibilnosti pri odabiru zelenih vozila. Štoviše, dužnosnici napominju da novo pravilo ne samo da naglašava klimatske ciljeve zemlje, već i potiče zeleniji turizam.
UK proširuje potporu za električne automobile
Ranije je britanska Laburistička stranka proširila svoju potporu za električne automobile (ECG), dodajući više modela električnih vozila koji ispunjavaju uvjete za popust od 1500 funti. Kao dio programa vrijednog 650 milijuna funti, ovaj potez ima za cilj učiniti putovanje jeftinijim, zelenijim i lakšim i za turiste i za putnike na posao.
Nadalje, potpora pomaže u smanjenju početnih troškova novih električnih vozila po cijeni do 37.000 funti. Slijedom toga, dužnosnici se nadaju da će proširenje ubrzati prihvaćanje električnih vozila diljem zemlje, podržavajući ekološke ciljeve. Osim toga, nada se da će povećati privlačnost čistog prijevoza.
Turizam u Velikoj Britaniji izvan Londona
U međuvremenu, vodeći turistički stručnjaci u Ujedinjenom Kraljevstvu rade na širenju potrošnje međunarodnih posjetitelja izvan glavnog grada. Konferencija Destination Britain – Americas nedavno je ujedinila preko 50 britanskih dobavljača s kupcima putovanja iz SAD-a, Kanade i Brazila. Kao rezultat toga, nova partnerstva predstavit će destinacije od Lake Districta do Durhama.
Prema VisitBritainu, SAD ostaje najvrjednije ulazno tržište za Ujedinjeno Kraljevstvo. Stručnjaci predviđaju da će 2025. godine zemlja primiti 5,5 milijuna američkih posjetitelja koji će potrošiti oko 7,2 milijarde funti. U međuvremenu, Kanada doprinosi s gotovo milijun posjetitelja s potrošnjom od oko 942 milijuna funti. Nadalje, cilj je dosegnuti 50 milijuna posjetitelja do 2030. godine.
Strategija koristi kampanju „Starring GREAT Britain“ (U glavnoj ulozi VELIKA Britanija), povezujući regionalne atrakcije s popularnim TV i filmskim franšizama. Konkretno, destinacije predstavljene u Harryju Potteru , Bridgertonu i Downton Abbeyju sada se pojavljuju u putnim planovima. Posljedično, regije izvan Londona dobivaju na vidljivosti kod globalne publike.
Zašto su ovi potezi važni
Oba događaja signaliziraju širu promjenu u putnoj politici Ujedinjenog Kraljevstva. Ublažavanjem ograničenja za vozila, vlada omogućuje održivo istraživanje ruralnih i regionalnih odredišta. Zauzvrat, turistička industrija dobiva nove mogućnosti za privlačenje posjetitelja dalje od prepunih londonskih ulica.
Međutim, zagovornici zaštite okoliša tvrde da je promjena licenciranja električnih vozila u skladu s britanskim klimatskim obvezama. Istovremeno, ruralna poduzeća očekuju veću potražnju. Neke turističke tvrtke vjeruju da bi grupni obilasci mogli postati praktičniji ako posjetitelji mogu voziti veće električne minibuse.
Pogled naprijed
Zaključno, putovanja u Ujedinjenoj Kraljevini postaju zelenija i geografski raznolikija. Kombinacija novih pravila o licenciranju i novih turističkih strategija odražava pristup usmjeren prema budućnosti. Međutim, ostaju pitanja o tome može li regionalna infrastruktura zadovoljiti rastuću potražnju.
Zasad turisti imaju koristi od većeg izbora, održive mobilnosti i poticaja da gledaju dalje od Londona. S vremenom će nadolazeće godine pokazati koliko učinkovito ove politike uravnotežuju rast s održivošću.
Fotografija Josepha Mame na Unsplashu