Putnici u tranzitu uživaju u privremenoj suspenziji ETA

Ovaj potez donio je olakšanje tranzitnim putnicima koji prolaze kroz britanske zračne luke Heathrow i Manchester.

Putnici u tranzitu uživaju u privremenoj suspenziji ETA featured image

Ujedinjeno Kraljevstvo je privremeno ukinulo zahtjev da putnici u tranzitu dobiju elektroničku autorizaciju putovanja (ETA). Ova odluka pruža olakšanje mnogim putnicima koji se povezuju preko velikih zračnih luka. Trenutno samo Heathrow i Manchester imaju takve tranzitne objekte.

Izuzeće za putnike u tranzitu

Ovaj potez dolazi usred sve veće zabrinutosti oko potencijalnog prekida međunarodnog putovanja. U svom ažuriranju “Sljedeći koraci za učinkovitiji imigracijski sustav”, Ministarstvo unutarnjih poslova objavilo je izjavu o tom pitanju.

“… nakon povratnih informacija iz zrakoplovne industrije, vlada se složila s privremenim izuzećem za putnike koji prolaze kroz zračnu zonu i stoga ne prolaze britansku graničnu kontrolu”, navodi se u priopćenju.

Izvršni direktor Heathrowa Thomas Woldbye pohvalio je ovaj potez, nazivajući ga “ispravnom odlukom”. Također je pohvalio vladu jer je “slušala zabrinutosti industrije” i što je bila voljna potaknuti gospodarstvo Ujedinjenog Kraljevstva.

Ministarstvo unutarnjih poslova također je napomenulo da će privremena suspenzija pravila ETA biti u fazi revizije.

Prema privremenom dogovoru, putnici u tranzitu ne moraju dobiti ETA prije ulaska u UK.

O ETA-i za UK

Sustav ETA dio je širih napora Ujedinjenog Kraljevstva da ojača svoje granične kontrole. To je nova mjera kojom se od putnika iz zemalja koje nisu oslobođene viznog režima zahtijeva da se registriraju prije ulaska u UK.

Nadalje, cilj mu je pojednostaviti imigracijski proces i poboljšati nacionalnu sigurnost. Sustav je u fazi postupnog uvođenja, s potpunom implementacijom do kraja 2024. Ranije, u siječnju 2025., ne-Europljani koji ulaze u UK bez vize sada moraju platiti 10 GBP za ETA.

U početku su vlasti namjeravale zahtijevati od putnika u tranzitu da se pridržavaju novog sustava. Međutim, nakon reakcije zrakoplovnih kompanija i stručnjaka za putovanja, vlada je odlučila odgoditi njegovu provedbu za takve putnike. Stoga ova obustava omogućuje Ujedinjenom Kraljevstvu rješavanje operativnih izazova uz osiguravanje nesmetanog tranzita za putnike.

Razlog suspenzije

Kritičari su tvrdili da je zahtijevanje ETA od putnika u tranzitu nepotrebno i da bi moglo obeshrabriti putnike od odabira zračnih luka u Ujedinjenom Kraljevstvu. Zračne tvrtke upozorile su na moguća kašnjenja i komplikacije za putnike koji nisu upoznati s novim pravilom. Grupe za zagovaranje putovanja također su izrazile zabrinutost zbog utjecaja na reputaciju UK-a kao globalnog središta.

Ministarstvo unutarnjih poslova Ujedinjenog Kraljevstva priznalo je ovu zabrinutost, navodeći da je poslušalo povratne informacije zainteresiranih strana. Privremenom obustavom zahtjeva za ETA za putnike u tranzitu, vlada nastoji spriječiti smetnje tijekom uvođenja sustava. Ova odluka odražava širu predanost balansiranju sigurnosnih mjera i pogodnosti za putnike.

Čelnici turističke industrije pozdravili su ovaj potez, nazivajući ga “razumnom prilagodbom”. Naglasili su važnost održavanja konkurentnosti Ujedinjenog Kraljevstva na svjetskom tržištu zrakoplovstva. Zračna luka Heathrow, jedno od najprometnijih tranzitnih čvorišta na svijetu, posebno je glasno govorila o potencijalnom utjecaju pravila ETA.

Što je pred putnicima u tranzitu

Iako je ovjes dobrodošlo olakšanje, postavlja pitanja o budućnosti. Vlada Ujedinjenog Kraljevstva nije pojasnila kada bi se zahtjev za ETA mogao primijeniti na putnike u tranzitu. Unatoč tome, neki stručnjaci vjeruju da bi trajno izuzeće moglo povećati privlačnost Ujedinjenog Kraljevstva kao globalnog tranzitnog čvorišta.

Za sada putnici mogu uživati ​​u neprekinutim vezama kroz UK.

Fotografija Yolande Suen na Unsplash

Povezani članci

Newsletter

logo

UK ETA Office pruža višejezične informacije o ulasku u UK. to je neovisan, nije povezan s vladom Ujedinjenog Kraljevstva.


Sva prava pridržana. UK ETA OFFICE 2025©